Sercan Dallı
0 Takipçi | 2 Takip
Kategorilerim

Tiyatro

Diğer İçeriklerim (1)
Tüm içeriklerim
Takipçilerim (0)

Tiyatro ve Ekip Ruhu

2016-02-04 11:50:00
Tiyatro ve Ekip Ruhu |  görsel 1
Tiyatro ve Ekip Ruhu

 

            Tiyatro Sanatının en temel ögelerinden biridir ekip olmak. Oyuncu olmak, sahneye çıkmak,yönetmek, ekibin yazarı varsa yazar olabilmek. İşte tüm bunların toplamıdır aslında tiyatro.
Sahneye çıkıldığında birlikte hareket edebilmektir. Seyircileri de içine alabilmektir. Tabi ki bu gerçekten ciddi bir zaman paylaşımı, ekip enerjisi ile birlik olabilir.
            Yeni bir ekip oluşturulurken, herkesinde bildiği gibi güven çalışmaları ile başlanıyor. Ki ben ekibimde en çok bu çalışmaya önem vermekteyim. Çünkü bu çalışma ile ekip bilinci daha da oluşmaya başlıyor. Tabi ki bu güven çalışmaları ile birlikte ekip arkadaşlarımızı tanımaya yönelik oyunlar oynuyoruz. Örneğin tüm ekip toplanıp çember oluşturması sağlanıp, ekipteki herkesin kendinden bir önce gelen arkadaşlarının ismini söylemesi ile devam eden bir zincir. İnsan ilk başta yüzleri hafızasına kazıyor ardından isimleri gerçekten çok etkili bir çalışmadır.
         Tabi ki sadece bu oyunla yetmiyor, internette de az bir alıştırma ile güven çalışmaları ile ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz. Güven çalışmaları yalnız tiyatro değil, iş hayatında ekip çalışmalarını arttırmak amacıyla da kullanılmaktadır.
         Bu oyunlar ve çalışmalar ekip içindeki bütünlüğü ve görünmez olan bağı yavaş yavaş pekiştirmektedir. Bu bağ inanın özellikle oyun çalışırken ve sahnede ekibe çok yardımcı olmaktadır. Çünkü insan sahneye çıktığında yalnız arkadaşları vardır, güvenebileceği ve kendini teslim edebileceği unutmayalım ki tiyatro anlık gerçekleştirilen bir sanat dalı herşey bir anda,, oluyor insan takılabilir, replik unutabilir ve daha bir sürü şey başına bin bir türlü iş gelebilir. İşte burada devreye o ekip bilinci giriyor.
         Tabi gelişmiş profesyonel ekipler için çok geçerli de değildir çünkü ne kadar da olsa bu insanlar yeterince oyunculuk eğitimi almış, sahne tozunu yeterince yutmuş insanlardır. Bu insanlar zaten sahnede her ne olursa olsun yaşadıkları tecrübe neticesinde kendi başlarının çaresine bakmayı iyi bilirler ve bunu seyirciye aksettirmeden oynayıp durumu kurtarabilirler.
       Ama amatör, yarı amatör tiyatrolarda durum böyle değil çünkü seyirci oraya geldiğinde iyi bir oyun izlemek istiyor, sahne bütünlüğü olan bir oyun ve oyuncu da tiyatro yapıyorsa bunu en iyi şekilde yapmalı. Bu bilinçle hareket edildiğinde oyunda sıkıntı yaşamamak ekibin enerjisini seyirciye yansıtmak ekibin işi oluyor. Eğer ekip seyirciye güveni aşılarsa, seyirciyi oyunun içine alırsa zaten yapılan ufak hatalar bile önemsizleşir çünkü seyirci bütünleşmiştir artık o oyunla oyun süresince aslında seyirci de ekibin bir parçasıdır.
       Unutmayalım ki tiyatro gerçekten özel bir sanat dalı, herkes kendi ekibinin oyuncunu bilincinde olmalı, eğer ki ekip bilinci oluşmuyorsa nedenleri araştırılmalı  sorgulanmalı. Burada iş özellikle yönetmen ve yönetim kadrosunda bitmektedir. Çünkü ekibi en iyi dışarıdan gören insanlar keşfetmeli elbette oyuncuların da görüşleri dikkate alınmalı. Ekip bütünlüğünü bozan, ekibe zarar veren insanlar belirlenmeli onlarla görüşülüp konuşulmalı bu önem aktarılmalı ve eğer insanlar bu durumu hala devam ettiriyorlarsa yollar ayrılmalıdır.
      Tiyatro zevkle yapılmalı ve alkışlar alınırken gerçekten seyirciden o güzel enerjiyi onlara yeterince istenileni vermenin mutluluğu yaşanmalıdır.

21
0
0
Yorum Yaz